OVER BUITENGEWOON AN
“Wauw, ik woon hier gewoon”. Woorden die ik mezelf regelmatig toefluister. Wonen in het buitengebied is een droom. Ieder seizoen heeft zijn unieke juweeltjes. En die beleef ik met al mijn zintuigen.
Clichés zijn niet voor niets clichés, het buitenleven is mijn inspiratie bij mijn werk. Laat mij maar een middagje houtkloven of het kippenhok uitmesten. Ik vind het heerlijk mijn gedachten de vrijheid te geven terwijl mijn lijf lekker moe wordt van het werk.
Laat ik nu helemaal geen praktische achtergrond hebben. Ik studeerde af aan de HEAO Commerciële Economie. En daarna volgden de aanvullende marketingopleidingen. Interessant, maar het is toch niet echt mijn ding, zoals we dat zo mooi zeggen.
Schrijven, ja, dat doe ik al sinds ik een klein meisje was. Soms deed ik er lange tijd niets mee maar altijd komt het weer bij me terug. Het blijft me pakken. En de bloemen? Dat kwam onverwacht. Het leek me geweldig om met bloemen te werken, dus de bloemistenopleiding werd ook een feit.
En nu maak maak ik veel afscheidsbloemwerk en maak ik samen met families afscheidsbloemwerk voor hun dierbare.
Mijn werkplek is hoe ik ben. Gezellig, een beetje rommelig soms en knus. Ik vind het fijn dat mensen zich er thuis voelen. Ervaring leerde me al snel, dat ik het maken van afscheidsbloemen het mooiste vind om te doen. Rouw en verlies, hoe verdrietig ook, maakt dat mensen zich durven te laten zien. Puur. Rauw. Echt. De combinatie van het (samen) maken van afscheidsbloemen, de afscheidsdienst vormgeven met families, en voor hun verhalen en gedichten schrijven samen met het uitvaartspreken voelt voor mij als een logische en fantastische combinatie van de activiteiten waar ik passie voor voel.
Onlangs ben ik gestart met het verkopen en verhuren van zijde/kunstbloemarrangementen voor oa uitvaarten. Kijk op www.bloemenaanjouwzijde.nl
Nog wat losse flodders over mij:
Nooit genoeg koffie, pas een dag later een tikkie versturen, Scandinavië, hondenmens en dan vooral boxers, melancholisch worden van de avondzon, Storytel tijdens mijn werk, ik koop nooit drop omdat ik een binge dropeter ben, ik houd van horrorverhalen en bloemenjurkjes. Ik wil graag dat mensen zich op hun gemak voelen bij mij.
Wil je meer over me weten of weten wat ik voor je kan betekenen? Neem gerust contact met me op!
Liefs,
Annika
